diumenge, 20 de febrer de 2011

CURS ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS

El divendres dia 18 i dissabte dia 19, unes alumnes de Magisteri de Primària varem assitir en la UJI al curs "Altas Capacidades  Inetelectuales" organitzat per ACAST conjuntament amb la FUE. ACAST és la "Asociación Castellonense de Apoyo al Superdotado y Talentoso", on donen recolzament a les families i als propis nens amb altes capacitats.
El curs ha sigut molt interessant perque m'ha permés vore la necessitat de detectar a temps un alumne amb aquestes capacitats ja que s'ha de desenvolupar de forma correcta el seu potencial. Si açò no es duu a terme en el nen, pot donar-se inclús el cas de fracàs escolar. A més, he pogut vore la poca formació que rebem els estudiants en este sentit. El sistema educatiu si que té en compte als nens amb deficiències respecte a la resta de xiquets, però deixa un poc de banda als alumnse amb gran potencial.
Dintre del curs, varem tindre el gust d'escoltar un col·loqui de nens d'entre 10 i 14 anys detectats amb altes capacitats intel·lectuals. Va ser espectacular com cadascú va contar la seua pròpia història i sobretot va ser meravellos vore la desinvoltura en com ho feiem. Hi havia casos de tot tipus, però sobretot vaig vore com les seues necessitats són diferents a les de la resta de xiquets de les mateixes edats.
Les families són per a ells un recolzament importantíssim, ja que moltes voltes senten que la gent no els compren i són tractats com a "rarets". A més, l'asssociació els ha permes possar-se en contacte entre ells i donar-los el suport necessari, tant a ells com a les seues famílies.
Els docents deurien rebre més informació relacionada amb aquest tema per tal que no es perda un alumne amb aquestes característiques només pel fet de no ser atés adequadament.
A més, puc dir que vaig poder parlar personalment amb la mare d'una xiqueta i em va explicar la importància de l'actuació dels mestres front a alumnes d'aquest tipus, ja que la seva pròpia tasca es definitiva en la motivació (o no) d'un alumne superdotat. Per tant, perquè no rebem quasi formació en aquest sentit? Ahí queda la meva questió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada