diumenge, 24 d’octubre del 2010

Un dia en la meua vida



http://www.flickr.com/photos/rosaurauji/show/


Doncs, com penjaré les fotos al blog? Aquesta és la pregunta que em vaig fer en llegir la pràctica de l'assignatura "Noves tecnologies aplicades a l'educació". Flickr? I això què és? He après que Flickr és una comunitat d'usuaris que comparteixen les fotografies i per tant funciona com una xarxa social, ja que pots visualitzar les fotos de la resta d'usuaris i inserir comentaris. És una eina molt útil i fins ara, totalment desconeguda per a mi. Però, després de documentar-me una mica i practicar amb el programa, això s'ha tornat fàcil.

Per poder fer la pràctica, he fet durant una setmana fotografies pel campus i pel meu poble i a més he extret algunes fotos meves personals.

Després de descarregar les fotos en una carpeta de l'ordinador, primer he creat un compte en yahoo per poder treballar amb el programa Flickr. Després d'entrar a la pantalla principal, vaig començar a explorar el programa per veure les possibilitats que oferia la barra d'eines. Al menú Inici, vaig personalitzar el meu perfil seguint una sèrie de passos que m'indicaven: crear la meva icona, personalitzar l'URL i incloure algunes dades personals.

En l'apartat Tú, es troba Tú galeria, és a dir, totes aquelles fotos o vídeos que pots anar penjant en el programa i que, a la vegada, et permet que dugues a terme diferents opcions (etiquetes, àlbums, etc.). Després de buscar el grup P24-2010 des de la pestanya "Grups", m'he fet membre del mateix i he començat la tasca per penjar les meves fotos. El programa ens explica de forma molt fàcil amb tres passos, com podem pujar les fotos a la pàgina. Al pas 1 elegim les fotos. Al pas 2 les carreguem a la pàgina i finalment, al pas 3, posem títols, etiquetes i petits comentaris de les fotos. He començat a pujar les fotos, 14 en total, i quan estaven totes a la xarxa, he creat un àlbum per organitzar-les totes juntes i li he posat el següent títol: "Passejant un dia amb Rosaura".

Després de crear l'àlbum, li he afegit l'opció Creative Commons tal com ens indica la pràctica, de manera que cada usuari li assigna una llicència a les seves fotos per poder restringir l'accés a la resta de comunitat. Nosaltres hem d'elegir la llicència que autoritzi qualsevol persona a utilitzar-les sense ànim de lucre i compartint l'obra derivada. He seleccionat l'àlbum i li he afegit la llicència a totes les fotos.

L'últim punt i el més complicat, ens indica que hem d'incloure les imatges directament des del programa Flickr al blog. Directament des del blog, cal seleccionar la pestanya edició de HTML i peguem l’adreça del Flickr on tenim la presentació amb les nostres fotos. Seguidament he escrit en l'entrada els que he seguit per realitzar aquesta activitat. Vull donar les gràcies a totes les persones que m'han resolt els dubtes per realitzar aquesta activitat.

Amb aquesta activitat espere poder realitzar presentacions de forma creativa i augmentar el meu bagatge i recursos personals en la matèria. Segur que com a futur docent, li trauré profit a aquesta eina i, actualment, puc dir que m'ha servit per millorar els meus coneixements.

Rosaura


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada