dissabte, 5 de febrer del 2011

BLOC PER AL CEIP FRANCISCO MONDRAGÓN D'ESLIDA

Aquesta entrada del bloc la vullc dedicar per a explicar la tasca que he preparat als meus alumnes de 5é i 6é de primària del CEIP Francisco Mondragón d´Eslida on estic fent les pràctiques. En el col·legi d'Eslida, els alumnes estan dintre de les aules per cicle, es a dir, el mestre de primer cicle dona classes a la vegada a primer i segon de primària, la mestra de segon cicle dona classe a tercer i quart de primària i la mestra de tercer cicle (la classe on estic jo) dona classes a cinqué i sisé de primària. En aquesta escola vaig cursar jo infantil i la EGB fins a cinqué, i el mode de donar les classes era el mateix. Degut a la petita població i als pocs alumnes del centre, cada mestre donava classes a dos cursos. Quant jo era alumna, ho veia molt normal, no hi havia cap inconvenient en esperar a que ens tocara el torn per a que el mestre ens explicara i,  mentre, ateniem a les explicacions de l'altre curs. També feiem molts treballs conjunts i sobretot el que més recorde era la normalitat en que ho veiem tot. Ara, una volta estic a l'altra banda, puc vore la dificultat en la que els mestres es trobarien a l'hora d'organitzar les classes: dos cursos a la vegada per a fer explicacions, dos cursos a la vegada per a preparar les classes, amb les dificultats que suposa mantenir callada a una part de la classe per a que la resta puga atendre les explicacions.
Estos dies m'estic jo preparant les classes, tot per partida doble i puc entendre com ho veuen els mestres. Jo, el que si veig és que els alumnes tenen moltes ganes d'utilitzar les noves tecnologies, però al col·legi d' Eslida només tenen internet des de nadal. El programa que a voltes utilitzen és jclic. Per aprofitar un poc el que he aprés aquest curs junt amb algunes activitats que els estava preparant a classe, els vaig preparar una activitat mitjançant un bloc que vaig crear. Vos conte en que consistia.
- Hem començat a fer un climograma a classe: cada dia, un responsable de cada curs ha d'ixir al pati per poder agafar la temperatura, la pluja (si ha plogut) i anotar el temps que fa. Aquestes dades les anotem a classe en una cartolina i fem poc a poc el climograma.
- Com aquest any es celebra el centenari del naixement d' Enric Valor, la meua germana i jo varem preparar al gimnàs la interpretació d'una rondalla com a tècnica d'animació a la lectura. Els xiquets varen quedar encantats!!.

Així, aprofitant aquestes dos activitats, els vaig preparar mitjançant un bloc l'activitat que vos explique:

ACTIVITAT ENRIC VALOR

- Vaig crear una animació amb Voki, En aquesta aplicació pots buscar persones, animals, etc. que et facilita el programa. Els personallitzes i després pots introduir el text que ell reproduirà o gravar amb la teua veu el que es reproduirà. Amb aquesta animació els vaig deixar les instruccions que havien de seguir per a fer les activitats.
- Després els vaig deixar un link amb una petita explicació de la vida d' Enric Valor.
- Seguidament, vaig buscar un vídeo de Dani Miquel on ens recordava algunes de les rondalles d' Enric Valor.

Per poder aprofundir un poc més, els vaig preparar unes qüestions que varem comentar a classe de forma conjunta.

ACTIVITAT CLIMOGRAMA

Per poder coneixer millor els climogrames, els vaig preparar una petita explicació i seguidament un link amb un pràctica sobre climogrames.



Després de preparar aquesta activitat, vos comente les meues impressions:
- Puc dir que va ser comlicat dur-la a terme pel tema de la connexió a internet. La meitat dels ordinadors no ens funcionaven i els altaveus no permetien escoltar correctament les instruccions.
- Els nens havien de seure junts de dos en dos o de tres en tres, en cada ordinador ja que la meitat d'ordinadors no els vam poder fer funcionar. La intenció era que cadascú treballara en el seu propi ordinador, però no pogué ser.
- Varem tardar quasi un quart d' hora en poder organitzar-nos correctament per les dificultats de connexió.

I també hi ha moltes coses positives:
- Als nens els va encantar l'activitat.
- Varen aprofundir en els continguts i el vídeo el varen vore 3 o 4 voltes.
- Van entendre millor com és un climograma graficament i per a qué serveix, ja que, encara que jo els havia fet l'explicació a classe, ho varen poder vore d'una forma més pràctica. A més, ara estan molt il·lusionats cada dia quan els responsables ixen al patí per poder agafar les dades. Cada dia comenten a classe qui son els responsables i tenen moltes ganes de que siga el dia que les toca ixir.
- Per a mi va ser molt gratificant vore com als alumnes els va agradar la pràctica. La mestra va quedar encantada ja que té moltes ganes d'aprendre coses noves i poder fer activitats amb noves tecnologies.

Vos deixe el bloc que vaig crear per si vos pot servir d'ajuda.

http://anemaaprendretotsjunts.blogspot.com/

1 comentari:

  1. Hola Rosaura,

    Bona idea això de fer un blog amb les dades meteorològiques. Si necessites fer gràfiques, etc. podeu utilitzar GoogleDocs :-)

    ResponElimina